Friday, February 23, 2007

Harga Dinar mencecah RM 352

Harga pasaran emas dunia mencecah USD680.50 semalam di pasaran emas New York. Ini berpunca daripada kenaikan indek inflasi Amerika Syarikat baru-baru ini.

Sumber daripada : Telegraph.co.uk

3 comments:

Anonymous said...

assalamualaikum...
saya teringin nak melabur dlm dinar emas ni tapi boleh tak berikan saya panduan dan langkah pertama utk buka akaun dlm dinar ems ni :)

Ameer Syarifuden said...

Walaikumusalam

Langkah-Langkah untuk membuka akaun Dinar Emas

1)Photostat Kad Pengenalan atau gambar Kad Pengenalan discan oleh komputer.Ianya mesti dipalangkan dengan perkataan "SINGGAHSANA EMAS SDN. BHD."
2)Minimum pembukaan akaun 1 dinar/IGD.(Harga jualan boleh dirujuk diwebsite http://www.igdexchange.com). Untuk penyertaan IHI minimum 25 dinar/IGD.
3)Cara pembayaran boleh melalui Maybank2U atau bank in tunai ke akaun 5540-2610-1037 atas nama Singgahsana Emas Sdn. Bhd. dan emailkan transksi ke ssemas@streamyx.com atau fakskan slip bank ke 06-2846573 atau hubungi 06-2846573/2.
4)Borang dan resit pembukaan akaun akan disusuli kemudian.

zshane said...

salam,
saya nak tahu berapa ye harga dinar emas skrg? saya ada cuba menyemak harga pasaran dunia dinar emas skrg, tapi masih krg pasti. saya amat berminat untuk melabur dalam dinar emas. blh kah saya tahu tempat nya dimana? dan jika saya boleh membeli dan membuka akaun dgn hanya mll internet, boleh kah saya pastikan tiada penipuan akan berlaku? saya sekadar ingin mengambil langkah berjaga2 saja. dinar emas ni ketulenan nya 99.9% kan?